Frakt 59 kronor - fri frakt över 500 kr

Köp- och leveransvillkor

Minimiorder

Minimiorder är 30 kr inklusive moms.
Ingen minimumorder om du väljer att hämta i butik.

 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Vi reserverar oss för prisförändringar och felskrivningar.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 2-5 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Beställningsvaror tar något längre än normal leveranstid beroende på produkt och hur lagerstatus hos våra leverantörer ser ut, detta ser du på produkten du beställer ex: (Beställningsvara. Ca 3 dagar extra leveranstid.) Det förekommer att våra leverantörer har slut i lager, då tar din beställning fler dagar än angivna dagar. Beställningar som görs på helgdag skickas förstkommande arbetsdag om det är lagerförda varor. Beställningsvaror skickas direkt när vi har dem i lager. För att korta din leveranstid så förbehåller vi oss rätten att ta bort/makulera artiklar ur din order om vi märker att det finns produkter i din beställning som har extra lång leveranstid/utgående artiklar ur vårt och våra leverantörers lager. Detta för att inte bromsa hela din order.

 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar som DHL-Paket (DHL Service Point) eller med annan leverantör som är avtalat med oss.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Vi skickar vanligtvis med DHL och använder tjänsten DHL - Service Point. Detta betyder att du själv hämtar ditt paket på aviserat uthämtningsställe. Vi kan i vissa fall avtala om annan leverantör av ditt paket tillsammans med dig om detta skulle vara aktuellt. Då gäller andra fraktpriser än de i butiken. Du kan även hämta din order själv i vår butik i Luleå. Vid misstanke om att du valt fel fraktalternativ (att hämta i butik) hör vi av oss till dig på den e-post du angett vid beställningstillfället. Vi behöver svar inom 2 arbetsdagar från det att vi har skickat epost till dig, får vi inget svar från dig, påförs frakt och paketet skickas till den adress du angivit.

 

Hämta din beställning själv

Adress:

Hemmafrisoren.se

Gammelstadsvägen 19J

973 34 Luleå

 

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter DHL's portotabell för paket. Vid ordervärde överstigande 500 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

 

Reklamation 

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador och hygienartiklar, skärytor (egg på sax och rakblad) samt ej heller produkter med bäst före datum. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. 

För alla reklamationsärenden hänvisar vi dig att ta kontakt med oss på: reklamation@hemmafrisoren.se och inte på någon annan mailadress med risk att ditt ärende inte behandlas korrekt.

Ångerrätt och returrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Produkten skall vara oanvänd och i sin originalförpackning obruten (Ångerrätt gäller ej vid specialbeställda varor) Vi kan i vissa fall hantera returen på ett smidigt sätt med efterfakturering av returkostnaden på din klarnafaktura. Du betalar själv returfrakten.

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

För att göra en retur vill vi att du fyller i konsumentverkets ångerblankett och skickar denna till Retur@hemmafrisoren.se

Du hittar blanketten här

Undantag från ångerrätten.

 

 

 

  • Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla.
  • Ångerrätten gäller inte för en tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen.
  • Använda/provade produkter eller brutna förpackningar
  • Bruten plombering där varorna är plomberade
Läs mer här om garanti, reklamation och servicevillkor

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till dhl eller annan transportör som är avtalad och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtat ut din försändelse innan det går i retur till oss (ca 12 dgr), så fakturerar vi dig 300 kr för vårt arbete med hantering, frakt samt returfrakt av varorna.

Ej uthämtade beställningar som görs via att hämta själv på vårt lager/butik, lagerförs paketerat i 12 (tolv) dagar. Hämtar du inte ut ditt paket inom 12 dagar fakturerar vi dig 300 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Presentkort

Presentkorten är giltiga 1 år (12 mån) från köpdatumet. Vi skickar alltid presentkortet till angiven e-post vid beställningstillfället. Presentkorten går inte att byta mot kontanter/pengar. Till/från namn skriver du själv. Vi ersätter ej förlorade presentkort/presentkortskoder. Vi skickar alltid ditt presentkort inom 24h på vardagar. Helgdagar och söndagar skickas dessa närmsta vardag.

Vi utfärdar och skickar tyvärr inte fysiska presentkort. Men du kan själv enkelt skriva ut ditt presentkort som vi skickar i .pdf-format

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Tänk på att vara noga när du anger dina kontaktuppgifter. Våra system använder automatiskt kontaktuppgifterna som är angivna vid din beställning.

 

Produkter